Güney Kore yapımı Netflix dizisi Squid Game, çocuk oyunlarını ölümcül bir hayatta kalma mücadelesine dönüştürerek dünya genelinde izlenme rekorlarını altüst etmeye devam ediyor.
2021 yılında hayatımıza giren ve dijital yayın platformu Netflix’in tüm zamanların en çok izlenen yapımı unvanını alan Squid Game, modern toplumun sınıfsal farklılıklarını ve hayatta kalma içgüdüsünü sarsıcı bir dille ele alıyor. Yönetmen Hwang Dong-hyuk‘un on yılı aşkın süredir üzerinde çalıştığı bu proje, sadece bir dizi değil; modadan sanata, video oyunlarından sosyal tartışmalara kadar her alanda küresel bir kültürel fenomene dönüştü.
Dizi, hayatlarının farklı noktalarında borç batağına saplanmış, çaresiz durumdaki 456 kişinin gizemli bir davet almasıyla başlar. Katılımcılar, galip gelmeleri durumunda 45,6 milyar Won (yaklaşık 38 milyon Dolar) değerindeki devasa ödülün sahibi olacaklardır. Ancak bir sorun vardır: Altı gün sürecek olan bu yarışmada, Kore’nin geleneksel çocuk oyunları (Kırmızı Işık-Yeşil Işık, Şeker Kalıbı Çıkarma vb.) ölümcül birer tuzağa dönüştürülmüştür. Elenen her oyuncu, kelimenin tam anlamıyla “yok edilmektedir.”
Squid Game’i sıradan bir gerilim dizisinden ayıran en büyük özellik, derinlikli karakter analizleridir.
Seong Gi-hun (456): Kumar borçları ve ailevi sorunlarla boğuşan ama vicdanını kaybetmemiş ana karakter.
Cho Sang-woo (218): Prestijli bir üniversiteden mezun olmasına rağmen zimmetine para geçirdiği için kaçan, zekasını hayatta kalmak için acımasızca kullanan figür.
Kang Sae-byeok (067): Kuzey Kore’den kaçan ve parçalanmış ailesini bir araya getirmek için savaşan dirençli bir genç kız.
Dizi; kapitalizmin acımasızlığını, borç yükü altındaki insan psikolojisini ve “insanlık onuru” ile “hayatta kalma hırsı” arasındaki ince çizgiyi ustalıkla sorguluyor.
Dizinin dünya genelinde bu kadar popüler olmasında görsel dilinin etkisi yadsınamaz. Pembe tulumlu, yüzlerinde kare, üçgen ve daire sembolleri bulunan maskeli gardiyanlar; devasa ve ürkütücü kız çocuğu bebeği (Young-hee) ve parlak renkli çocuk parkı setleri, izleyicinin zihninde kalıcı bir yer edindi. Yeşil sporcu kıyafetleri ve Dalgona şekeri (şeker kalıbı) videoları, sosyal medyada milyonlarca kez paylaşıldı.
İlk sezonun devasa başarısının ardından Netflix, dizinin evrenini genişletmeye devam ediyor. Hikayenin devamını merakla bekleyen hayranlar için 2. Sezon onayı verilirken, gerçek insanların ödül için (ölüm riski olmadan) yarıştığı “Squid Game: The Challenge” adlı yarışma programı da büyük ilgi gördü.
SAMSUN HABER
22 Aralık 2025SAMSUN HABER
22 Aralık 2025SAMSUN HABER
22 Aralık 2025GÜNDEM
22 Aralık 2025SPOR
22 Aralık 2025DÜNYA
22 Aralık 2025EKONOMİ
22 Aralık 2025
1
Karadeniz’in Bereketli Kapısı Bafra: Tarih, Doğa ve Lezzet Bir Arada
7366 kez okundu
2
Deren Yaşar Prematüre Bebekler İçin Umut Işığı Oldu
2412 kez okundu
3
Sosyal Medya Kullanımı Çocuklarda Depresyon Riskini Artırıyor
1084 kez okundu
4
Yoga Hakkındaki Yanlışları Bir Kenara Bırakın
729 kez okundu
5
O Koçluk Olmadı Bu Koçluğu Deneyelim!
515 kez okundu