Meta Platforms Inc., dünyanın en büyük gözlük üreticisi olan EssilorLuxottica SA’dan azınlık payı satın alarak, ABD’li teknoloji devinin süratle büyüyen akıllı gözlük sanayisine yönelik atılımlarını hızlandırdı.
Facebook’u bünyesinde bulunduran Meta, Ray-Ban’ın üreticisi EssilorLuxottica’dan piyasa kıymetiyle yaklaşık 3,5 milyar dolar pahasında, yüzde 3’üne tekabül eden bir pay satın aldı. Bloomberg’e konuşan kaynaklar, Meta’nın bu hissedarlığı vakitle yüzde 5’e kadar çıkarmayı düşündüğünü de belirtiyor.
Meta’nın bu yatırımının akabinde EssilorLuxottica payları, Paris borsasında son üç ayın en yüksek artışını yaşadı. Bernstein analistlerine nazaran, Meta ile gelişen işbirliği, hem gözlük üreticisine duyulan itimadın hem de akıllı gözlük kategorisindeki fırsatların göstergesi olarak kıymetlendirilmesi gerektiği istikametinde.
Meta ve EssilorLuxottica yöneticileri ise bu husus hakkında yorum yapmayı reddetti.
İki şirket, yapay zeka takviyeli akıllı gözlükler geliştirmek üzere birkaç yıldır birlikte çalışıyor. Meta 2021’de tanıtılan ve dahili kameralar ile yapay zeka asistanına sahip Ray-Ban marka gözlükleri satıyor. Bu gözlükler, bir manzarayı tanımlayabiliyor yahut anlık borsa fiyatlarını sunabiliyor.
Zuckerberg’in önceliği yapay zeka
Meta, geçtiğimiz ay EssilorLuxottica ile birlikte “Oakley” markalı yeni bir gözlük modeli tanıttı. EssilorLuxottica CEO’su Francesco Milleri, geçen yıl Meta’nın şirkette pay almakla ilgilendiğini lakin bu planın o vakit gerçekleşmediğini açıklamıştı.
Bloomberg’in haberlerinin akabinde EssilorLuxottica payları yüzde 5,4 yükselmesinin akabinde şirketin piyasa kıymeti 116 milyar euroya ulaştı. ABD’deki rakip gözlük üreticisi Warby Parket payları de yüzde 4,5 arttı.
Anlaşma, Meta CEO’su Mark Zuckerberg’in şirket için en kıymetli öncelik haline gelen yapay zekaya olan bağlılığıyla örtüşüyor. Akıllı gözlükler de bu planın kıymetli bir kesimi.
Öte yandan Meta, insanların gelecekte çalışırken ve eğlenirken gözlük yahut kulaklık takacakları fikrinde.
Apple da akıllı gözlüklere yöneldi
Artırılmış gerçeklik (AR) olmayan akıllı gözlükler bilgi gösteriyor lakin kullanıcıların etraf algısını değiştiren tam bir alternatif gerçeklik tecrübesi sunmuyor.
Bernstein analistlerine nazaran, Apple da kısa mühlet evvel AR olmayan akıllı gözlüklere yöneldi, zira tam manasıyla fonksiyonel bir AR tecrübesi ‘’hala birkaç yıl uzakta.’’
GrandView Research’e nazaran akıllı gözlük pazarının, 2024’teki 1,93 milyar dolardan, 2030 yılına kadar 8,26 milyar dolara çıkması bekleniyor.
SAMSUN HABER
19 Aralık 2025SAMSUN HABER
19 Aralık 2025SAMSUN HABER
19 Aralık 2025GÜNDEM
19 Aralık 2025SPOR
19 Aralık 2025DÜNYA
19 Aralık 2025EKONOMİ
19 Aralık 2025
1
Anadolu Isuzu Özbekistan Devi SamAuto’yu Satın Aldı!
5002 kez okundu
2
Kamu İşçilerine Zam Teklifi Bayramdan Sonra Açıklanacak
1149 kez okundu
3
MEB ve KGF’den Mesleki Eğitime Dev Destek
888 kez okundu
4
Yıl Sonu Enflasyon Tahmini Yükseldi: Memur ve Emekli Zammı Tablosu Değişti!
665 kez okundu
5
Bayram ikramiyesi ne zaman ödenecek?
646 kez okundu