Samsun’da özel gereksinimli bireylerin çevreyle etkileşimini artırmak ve doğa temelli öğrenme fırsatları sunmak amacıyla uygulanan “Özel Eğitimde Kapsayıcı 5D Uygulamaları: Sürdürülebilir Doğa” projesi başarıyla tamamlandı. Proje, hem eğitim modeli hem de içerikleriyle dikkat çekti.
Atakum İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda, Alanlı Recep Asal Matematik ve Tabiat Okulu’nun ev sahipliğinde ve öğretmen Fazilet Merve Ketenci Tona’nın yürütücülüğünde hayata geçirilen proje, TÜBİTAK 4008 desteğiyle gerçekleştirildi. Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği bulunan 15 öğrenciye yönelik doğa temelli öğrenme etkinlikleri düzenlendi.
Proje boyunca öğrenciler, Alanlı Recep Asal Matematik ve Tabiat Okulu, Canik Sıfır Atık Köyü ve Katı Atık Depolama Tesisi gibi çevreci alanlarda uygulamalı etkinliklerle buluştu. Öğrencilere 5D eğitim modeliyle; düşünme, deneyimleme, dönüşüm, doğayla bütünleşme ve dayanışma temelli içerikler sunuldu. Böylece sıfır atık, geri dönüşüm ve ileri dönüşüm bilinci kazandırıldı.
Proje sürecine farklı üniversitelerden akademisyenler ve uzmanlar da destek verdi. Dönüşüm temelli tasarım çalışmalarıyla öğrencilerin bilişsel, sosyal, motor ve görsel becerileri desteklendi.
Yetkililer, özel gereksinimli bireylerin topluma entegrasyonunda kapsayıcı eğitim uygulamalarının hayati önem taşıdığına dikkat çekti. Bu tür projelerin yaygınlaştırılması, sürdürülebilir ve erişilebilir bir toplum inşa edilmesinde önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.