Türkiye ve Avrupa'nın denize dolgu yöntemiyle inşa edilen ilk havalimanı olma özelliğini taşıyan Ordu-Giresun Havalimanı, 10 yıllık süreçte hem mühendislik başarısıyla hem de bölgesel kalkınmaya sağladığı katkılarla dikkat çekiyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, havalimanının bugüne kadar 8,8 milyonun üzerinde yolcuya hizmet verdiğini belirtti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, 22 Mayıs 2015’te hizmete açılan Ordu-Giresun Havalimanı’nın açıldığı ilk yıl 223 bin yolcuya hizmet verdiğini, bu sayının 2024 yılında yaklaşık 1 milyona ulaştığını açıkladı. Böylece yolcu sayısında %329’luk bir artış gerçekleşti.
Havalimanı, yalnızca ulaşımı kolaylaştırmakla kalmayıp Ordu ve Giresun illerinde turizm ve ticaretin gelişmesini de sağladı. Bakan Uraloğlu, havalimanının iki il arasında köprü görevi gördüğünü ve bölgenin cazibe merkezi haline gelmesinde önemli rol oynadığını vurguladı.
Tamamı deniz üzerine inşa edilen havalimanı, 7 bin 435 metre mendirek, 9 bin 170 metre çevre yolu ve 2,3 milyon metrekarelik dolgu alanıyla mühendislik açısından örnek bir projeye dönüştü.
Havalimanında 3 bin metre uzunluğunda pist, teknik bloklar, kule ve yılda 2 milyon yolcuya hizmet verebilecek kapasitede modern bir terminal binası bulunuyor.
Ordu-Giresun Havalimanı, Karbonsuz Havalimanı Projesi kapsamında çevre dostu uygulamalarla öne çıkıyor. Uluslararası Havalimanları Konseyi’nin Karbon Akreditasyonu Programı’nda Seviye 2 Sertifikası’na sahip olan havalimanı, aynı zamanda erişilebilirlik belgesiyle herkes için ulaşılabilir olma özelliği taşıyor.