Samsun’un İlkadım ilçesinde bu yıl ikinci kez hayata geçirilen anlamlı bir proje, sınav başarısını dayanışma ve gönüllülükle birleştirdi. Kazım Karabekir İmam Hatip Ortaokulu’nda gerçekleştirilen etkinlikte, Liseye Geçiş Sınavı’nda (LGS) dereceye giren öğrenciler, deneyimlerini 8. sınıf öğrencileriyle paylaştı.
PROJENİN ANA TEMASI NET
Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen “HEDEF 2025 Lise Giriş Sınav Projesi” kapsamında rehber öğretmen Ruşen Yıldırım’ın koordinasyonuyla gerçekleşen etkinliğin bu yılki ana mesajı dikkat çekiciydi: "Akran zorbalığı değil, akran öğretimi."
DÖRT LİSE BİR ARADA
Projeye; Aziz Atik Fen Lisesi, Canik İMKB Anadolu Lisesi, Canik Kız İmam Hatip Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesi’nde LGS’de derece yapmış öğrenciler gönüllü olarak katıldı. Katılımcı lise öğrencileri, sınav stratejilerinin yanı sıra, moral, motivasyon ve kişisel gelişim konularında da tecrübelerini aktardı.
İLHAM VEREN ÖĞRENCİ MESAJLARI
Etkinlikte konuşan lise öğrencilerinin paylaşımları, yalnızca bilgi değil, duygusal bağ da oluşturdu.
Bilal Emre Çiçek (Aziz Atik Fen Lisesi):
“Tanımadığım kardeşlerime ışık olabildiysem ne mutlu bana. Bu proje benim için sadece anlatmak değil, yeniden yaşamak oldu.”
Zeynep Akgün (Sosyal Bilimler Lisesi):
“Bir zamanlar onların sıralarında hayal kuruyordum, şimdi umut vermek büyük mutluluk.”
Akif Tuna Durmuş (Canik İMKB Anadolu Lisesi):
“Bu projede bilgi kadar iyilik de paylaşıldı. Akran öğretiminin etkisini birlikte gördük.”
Elif Pişmek (Canik Kız İmam Hatip Lisesi):
“Bir kişiye bile dokunabilirsem yeter diyordum. Şimdi yüzlerdeki ışıltıyı görünce ne kadar anlamlı olduğunu daha iyi anlıyorum.”
EĞİTİMİN ÖZÜ: EMPATİ
Projenin mimarlarından rehber öğretmen Ruşen Yıldırım, etkinliği şöyle değerlendirdi: “Bu projeyle yalnızca akademik bilgi değil; dayanışma, empati ve iyilik de öğrenciler arasında yayılıyor. Akran öğretimi sadece öğretim değil, bir eğitim anlayışıdır.”
ROL MODELLERİN GÜCÜ
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni Yusuf Günal ise, “Rol model olan lise öğrencilerimiz, küçük kardeşlerinin hayallerine yön verdiler. Bu sürecin öğrencilerimizin öz güvenini artırdığına tanıklık ettim.” sözleriyle katkıyı özetledi.
UMUT VE MOTİVASYON PAYLAŞIMI
Okul Müdürü İbrahim Teker, projenin öğrenciler üzerinde olumlu etkiler bıraktığını belirterek şunları söyledi: “Geleceğe umutla bakmalarını sağlayan bu gönüllü paylaşım hepimiz için ilham verici oldu.”
TEŞEKKÜR BELGELERİ TAKDİM EDİLDİ
Etkinlik sonunda proje katılımcılarına teşekkür belgeleri verildi. Programa rehber öğretmenler, okul yöneticileri ve çok sayıda öğrenci de katıldı. Proje, gençlerin birlik içinde başarabileceğini bir kez daha gözler önüne serdi.