Popüler sosyal medya platformu Instagram, içerik üreticileri için yeni bir para kazanma yöntemi üzerinde çalışıyor. “Referrals” (Referanslar) adlı pilot program, içerik oluşturuculara Instagram’a yönlendirdikleri her yeni kullanıcı için ödeme yapmayı hedefliyor.
Şu an sadece davetle katılım sağlanabilen bu sistemde, içerik üreticileri paylaştıkları bağlantı üzerinden Instagram’a kaydolan kullanıcılar veya yönlendirdikleri ziyaretler üzerinden gelir elde edebilecek. Test aşamasında iki farklı ödeme modeli bulunuyor:
Instagram’a kaydolan her yeni kullanıcı için 100 dolar ödeme
Her 1.000 yönlendirme ziyareti için 100 dolar ödeme
Bir içerik üreticisinin bu programdan elde edebileceği maksimum kazanç 20 bin dolar ile sınırlandırıldı. Instagram, bu yöntemle içerik üreticilerinin platformda kalmasını sağlamak ve içerik üretimini artırmayı hedefliyor.
Referrals programı şu anda sadece ABD’de belirli içerik üreticileriyle test ediliyor. Geri bildirimlerin değerlendirilmesi sonrası, programın dünya genelinde tüm içerik üreticilerine açılması bekleniyor.