Ana SayfaTeknolojiGoogle'dan Yeni Zorunluluk: Dijital İçerik Açıklamaları

Google’dan Yeni Zorunluluk: Dijital İçerik Açıklamaları

Google, seçim reklamlarında dijital olarak değiştirilmiş içerik kullanan reklamverenlerin bu durumu açıklamasını zorunlu hale getiriyor.

Google, reklam politikalarında önemli bir güncellemeye gidiyor. Artık seçim reklamlarında dijital olarak değiştirilmiş içerik kullanan reklamverenlerin bu durumu açıklaması zorunlu olacak.

imagesSentetik İçerik İçin Açıklama Gerekliliği

Google, bu ay içerisinde sentetik içerik için açıklama gerekliliklerine ilişkin politikalarda güncelleme yapacağını duyurdu. Bu güncellemeye göre, reklamverenler seçim reklamlarında sentetik veya dijital olarak değiştirilmiş içerik kullanmaları durumunda, kampanya ayarlarında yer alan onay kutusunu işaretlemek zorunda kalacaklar.

640px Google Homepage.svgOnay Kutusu ve Reklam İçi Açıklamalar

Bazı belirli formatlar için Google, onay kutusuna dayalı olarak otomatik reklam içi açıklamalar oluşturacak. Diğer formatlar için ise reklamverenlerin kendi açıklamalarını sağlamaları gerekecek. Bu açıklamaların açık, belirgin ve kullanıcılar tarafından kolayca fark edilebilecek bir yerde olması şart.

googleAçıklamalarda Kullanılacak İfadeler

Reklam içeriğine bağlı olarak kullanılacak açıklamalarda, “Değiştirilmiş veya sentetik içerik”, “Bu ses bilgisayar tarafından oluşturulmuştur.”, “Bu görüntü gerçek olayları tasvir etmemektedir.” ve “Bu video içeriği sentetik olarak oluşturulmuştur.” gibi ifadeler yer alabilecek.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Okumalısınız

spot_img